zaterdag 16 april 2011

Voorband gekerfd

Beschadigde Kojak
Rechter spatbordhouderdelen verschoven
Vrijdagmiddag 1 april viel me op dat de rechter voorband een vreemde slijtage vertoonde. De band was over de volledige omtrek ingesneden.

Nader onderzoek leerde dat het spatbord naar beneden was gezakt. Hoewel de band, met de trike in de takels, niet aanliep, bleken de spatbordboutjes de oorzaak. Gezien de grijze aanslag op de spatbordhouder is het spatbord langzaam maar zeker naar beneden gekomen waardoor de genoemde boutjes uiteindelijk de band hebben ingesneden. Nadat ik het spatbord op de juiste hoogte heb ingesteld heb ik gelijk een stel nieuwe Kojaks bij www.velomobielonderdelen.nl besteld.

Afgelopen woensdag kwamen de banden binnen. Hoewel de linker voorband nog goed was heb ik beide voorbanden vervangen. De "oude" linker voorband houd ik als reserve aan.

Km stand: 4255.

P.S. Dit bericht is achteraf gepubliceerd op 21-8-2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deze blog wordt goed weergegeven met Google Chrome, Mozilla Firefox en MS Edge, minder goed met MS IE, slecht met Opera. Met name de integratie met Google Documents gooit bij die laatste roet in het eten.