vrijdag 25 januari 2013

Winter

Shimano MW81
Shimano MW81
Agu TEC2 handschoenen
Parallelweg richting Maasland
Toen ik vanmorgen naar m'n werk vertrok was het met -10°C voor barendrechtse begrippen erg koud. Doordat er nauwelijks wind stond voelde het niet heel erg koud aan. Dat het niet zo koud aanvoelde is echter ook te danken aan de Shimano SH-MW81 Winter schoenen en de AGU TEC2 handschoenen.

De Shimano SH-MW81 Winter schoenen draag ik nu voor de tweede winter. Net als in de vorige winter hebben deze schoenen ook in deze winterse periode mijn voeten goed warm gehouden.

De AGU TEC2 handschoenen heb ik aan het begin van deze winter aangeschaft. Deze handschoenen heten wind- en waterdicht te zijn. Maar warm dat ze zijn! Ze houden mijn handen zo warm dat ze zelfs bij -10°C of bij een ijzige oostenwind nog zweten! Hoe het met de waterdichtheid in de regen is heb ik nog niet kunnen ervaren. Wel dat zweet dus ook niet naar buiten kan. De handschoenen worden hierdoor den duur vochtig van het zweet. Het nadeel hiervan is dat ze na een paar keer dragen al behoorlijk stinken. Maar koude of gevoelloze vingers heb ik dus niet gehad, en daar ging het mij om.

Op vrijdag werk ik altijd een halve dag. Dat betekent dat ik tegen het eind van de ochtend weer naar huis fiets. Onderweg foto's maken doe ik niet vaak, maar deze keer had ik me voorgenomen wat plaatjes te schieten van het winterse landschap langs mijn woon-werkroute. En zowaar, ik heb me aan dit voornemen gehouden. Voor mij is dat heel wat, want ik ben meer van het doorrijden:). Bij deze dus.
Parallelweg richting Maasland
Groenedijk Rhoon
Essendijk Rhoon
Essendijk Rhoon


Km. stand: 20.171

Naschrift: dit bericht is opgepikt door Steve Greene, een Amerikaanse blogger. Zie dit bericht op trikeasylum.wordpress.com. De reacties zijn ook grappig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deze blog wordt goed weergegeven met Google Chrome, Mozilla Firefox en MS Edge, minder goed met MS IE, slecht met Opera. Met name de integratie met Google Documents gooit bij die laatste roet in het eten.