zaterdag 22 december 2012

Eerste vergelijking van de Supremes met de Kojaks

In mijn voorgaande bericht schreef ik dat ik de Kojaks op de voorwielen en de Marathon XR achter heb vervangen door Supremes op alle wielen. Het is nog een beetje vroeg om conclusies te trekken over de Supremes maar, geprikkeld door de reactie van Wim op mijn vorige bericht, geef ik hier toch een eerste indruk.

Dankzij hun grotere volume geven de Supremes iets meer comfort dan de smallere Kojaks. Hobbels en kuilen hebben minder heftige gevolgen. Prettig is dat de Supremes de eerste 130 km zonder lekken zijn doorgekomen. Hopelijk houden ze dat nog lang vol. Wel heb ik de indruk dat ik met de Supremes moeizamer vooruit kom dan met de Kojaks. Die indruk lijkt bevestigd te worden door een vergelijking van de gegevens van mijn ritten met de Supremes met die van vergelijkbare ritten met de Kojaks, zie de onderstaande tabel.

Eerste vergelijking van de Supremes met de Kojaks


In deze tabel is rit 1 de rit van huis naar werk (richting WNW), rit 2 de rit naar huis (richting OZO). In deze ritten lag bij vergelijkbare fiets- en windrichting de gemiddelde fietssnelheid met de Kojaks hoger dan met de Supremes, behalve de rit met de Marathon XR achter. Of de lagere snelheid door de Supremes veroorzaakt werd kan ik natuurlijk niet bewijzen. Er spelen nog zoveel andere factoren een rol. Fysieke en geestelijke gezondheid, motivatie, stand van de maan, noem maar op. Daarom krijgen de Supremes voorlopig het voordeel van de twijfel.

Km. stand: 19.268

1 opmerking:

  1. Dat is wel een erg goede "service". Na het stellen van een vraag, een nieuw blogbericht als antwoord. Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen

Deze blog wordt goed weergegeven met Google Chrome, Mozilla Firefox en MS Edge, minder goed met MS IE, slecht met Opera. Met name de integratie met Google Documents gooit bij die laatste roet in het eten.