vrijdag 3 februari 2012

Kou en kleding

05:36 -8,5°C
De afgelopen dagen gingen de lage temperaturen steeds gepaard met veel wind. Gelukkig (voor mij) kwam die koude wind steeds uit het oosten, en had ik die koude wind 's ochtends in de rug. 's Middags had ik die wind dan wel tegen, maar was de temperatuur steeds hoger dan 's ochtends. Van de hele lage minimum gevoelstemperaturen heb ik hierdoor niet zoveel last gehad.

Vanochtend om half zes was het -8,5°C. Zo koud was het hier deze week nog niet eerder. Daarom de gehele fietsgarderobe aangetrokken:
 
ZweethemdCraft Pro Zero Undershirt Kol lange mouwen
Korte fietsbroekAgu Kort Evo Elite met zeem
SokkenHema Running Professional
CollantUltima Vento zonder zeem
FietsshirtUltima Jersey Single blauw
SchoenenShimano SH-MW81 Winter Gore-tex
lente-/herfsttruiUltima Shirt Tempio Blue/Lightgrey
Hals/nekwarmerFleece
WinterjackUltima Bikewear Flashlight jacket Windtex Blauw
HelmcapCastelli
SchuimrubberOm de kieren tussen slapen en helmcap, als gevolg van de brillenpoten, op te vullen
FietshelmBBB Hawk Medium
WinterhandschoenenCastelli Guanti WS Nero
  

kleding voor een fietsrit door de kou
 
Ofwel, à la VeloTejo:

klaar voor vertrek
Eenmaal aangekleed ziet het resultaat er op de vroege ochtend ongeveer uit als op de foto hiernaast. De schuimrubbertjes tussen mijn slapen en brillenpoten verdienen een speciale vermelding. Afgelopen maandag had ik die stukjes schuimrubber nog niet en gierde de wind door m'n helmcap, met een koud hoofd achterhoofd als gevolg. Die stukjes schuimrubber blijken de wind goed tegen te houden!

En was het warm genoeg? Ja, zowel afgelopen woensdag als vandaag bleek dit voldoende om me zelf tijdens het fietsen warm te houden. Ik had geen last van koude voeten of koude handen.

Was het behaaglijk warm? Nou nee, dat ook weer niet. Dus veel kouder moet het niet worden!

km. stand: 11.964

4 opmerkingen:

  1. Nou Hans, Je ziet er uit als een Poolreiziger.
    Je kunt zo op expeditie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Pa,
      Ik denk dat de expeditie snel zou stranden. De kledinglaagjes zijn maar dun. Ik blijf alleen goed op temperatuur door stevig door te fietsen. Dat merkte ik pas goed toen ik laatst een lekke band had:-(
      Groetjes Hans.

      Verwijderen
  2. nou ben benieuwd of je traik dat gewicht wel kan houden met die kleren;koud he ik ga wel binnen fietsen 23 graden of zo op de rollen
    ik heb wel met je te doen ik vind het wel hartstikke goed groetjes jeannine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Erwin en Jeannine,
      Het is niet alleen maar afzien hoor! 's Middags fietsend door het sneeuwlandschap, zonnetje, de frisse, helder blauwe lucht, dat is wel genieten!
      Groetjes Hans.

      Verwijderen

Deze blog wordt goed weergegeven met Google Chrome, Mozilla Firefox en MS Edge, minder goed met MS IE, slecht met Opera. Met name de integratie met Google Documents gooit bij die laatste roet in het eten.